Surfin' USA

California Dreamin'

Breaking News – szó szerint sajna

Kezdhetném úgyis, hogy majbeszartam, vagy úgyis az összes szerencsém elhasználtam most, de egyiket se éreztem-érzem igazán. Inkább csak egy kis basszameg feeling van, mert az anyagi kár rossz fényt vet a jövőre (és pl a Hawaii útra) nézve.

Hogy ne rébuszokban beszéljek, indítsunk képekkel:

a Buick szombat délután fél 2 körüli állapota

a Buick szombat délután fél 2 körüli állapota

ugyanez 2-kor

ugyanez 2-kor

letartóztatva

letartóztatva (háttérben ugrat a Buick)

Na jó az utolsóból egy szó sem igaz, csak kaptam egy fuvart a rendőröktöl és elvontatták a kocsimat.

Mindez azután történt, hogy szombaton Sanyiékkal kimentünka  reptérre miután megnéztük a környéken néhány nagy cég épületét (Google, Xilinx, Apple – nem volt alma!  …). Onnan elindultam Habib felé jogsi nélkül, mivel péntek este sikerült a kocsijában, hagynom a tárcámat (most van rá mentségem, részeg voltam:). Szóval felvettem a jogsit, megbeszéltük a hétvége programját aztán elindultam haza punnyadni. Minden zsírul ment amígy fel nem borult az autó.

Hogy részletezzem épp a 101-es autópályáról mentem volna át a 237-esre itt (feküdt az autó):

(Azért ijen közelről mutatom (zoom:+/-), mert ez bizonyíték is lehetne: megpróbálták a rendőrök rámsózni annak a törött betonfedőnek az árát, de sikerült őket meggyőznöm szerencsére, hogy az régebben kellett történjen, mint az ábra is mutatja)

Szóval jöttem be a kanyarban, nem mondom, hogy megfelelő sebességgel, de emlékeim szerint nem lényegesen gyorsabban mint máskor és megcsúszott a hátsó kerék. Mivel volt már ijen (bár leginkább vizes úton, most meg nyári napsütés és meleg volt) az első pillanatban nem is gondoltam rosszra fékeztem tovább (ABS van, bár oldalirányban gondolom nem működik:). Akkor kezdett feltűnni, hogy nem lesz ez jó amikor a csúszás nem akart abbamaradni. Ennek következtében a hátsó kerék lement az aszfaltról, ahol aztán a tapadásnak tényleg búcsút mondhattam. Ekkor sebességem már alapvetően nem volt, előrefele semmiképp, viszont a talaj dimb-dombsága miatt az autó elkezdett oldalra dőlni. Á – mondom – no para, aztán mikor már nagyon lassan kezdett a tetejére fordulni akkor para!

Ekkor már tényleg nem volt sebessége, annyira lassan dőlt, hogy felkészültem kitámasztásra, nehogy fejre essek. Erre aztán nem volt szükség mert megfogott az öv. Kicsatoltam, ajtó szerencsére nyílott és már kinn is voltam.  Gyorsan szemrevételeztem, hogy tűz vagy ijesmi van-e, aztán megpróbáltam kivenni a slusszkulcsot. Na ez az istennek sem ment, később se, de a lakáskulcsot legalább levettem róla. Azt nem tudom Park állásba én tettem-e a kocsit, de nem rémlik, hogy a rendőrök matattak volna vele.

A kékeket amúgy a mögöttem jövő első arc kihívta és 4 autóval már ott is voltak 5 perc múlva. Hamarosan jött egy tűzoltó és egy mentő is. 3szor végigtapogatták a gerincem, meg vérnyomást mértek, végül aláirtam, hogy nem akarok kórházba menni. Mindösszesen a lábam vérzett picit, mert beletérdeltem néhány szilánkba. Aztán egy rendőr kivételével  mindenki ellépet és jött a vontatós, aki nagyon örült a szombat délutáni melegben a melónak. A zsaru végig poénkodott: ülünk a légkondis rendőrautóban, nézzük, hogy szenved a kocsival, beszól a megafonba: Is it hot out there? Amúgy az volt eléggé, és szenvedni is kellett a kocsival, mert ahogy átforditotta a slusszkulcs eltünt (amit előtte nem birtunk kiszedni). Üresbe meg nem lehetett anélkül tenni, ergo első kerék blokkolva volt. Ráadásul így a fallabda ütőm is a csomagtartóban maradt.

Jelenleg az ő telephejükön pihen az autó napi 45 dollárért plusz 160-as óradíjat számítanak a vontatásért, úgyhogy gyorsan kell cselekednem(bár ezeket talán majd állja a biztosító, mást nem). A javíttatást senki nem ajánlja, ami legjobban megérné darabokban eladni (motor, váltó stb valsz érintetlenek), de ehhez nincs tárolóhejem és hozzáértésem. Szóval a legvalószínűbb opció beadni junkyardra, ahol max 2-300 dolcsit ha ajánlanak érte, de inkább kevesebb. Ez annak fényéban nem a legjobb, hogy 2 hónapja vettem 400-ért a gumikat, amiket junkyard előtt nem szedhetek le, mert akkor hogy vontatják oda, ott meg már fizetnem kéne, hogy kihozzam, szal nemtom. Bármilyen 5letet szívesen fogadok.

Amúgy, hogy magyarázzam a bizonyítványt azt elismerem, hogy gyorsabban mentem a kelleténél és fáradt is voltam kicsit, de új gumikkal volt szerelve a Buick, soxor jártam már arrafelé és nem siettem alapvetően, szóval nem tudnám egyszerűen magyarázni mi történt. Azt hiszem ha lassabban megyek nem történik meg, de ugyanezzel a sebességgel átlag körülmények között se kellett volna. Talán vmi piszok volt az úton amikor elkezdtem a kanyarodást/fékezést és blokkolt a  kerék egy pillanatra aztán szevasz. Az egyik első kerékben mondjuk nem volt levegő, de a rendőr azt mondta az inkább következmény nem ok, mert külsérelmi nyom nem látszott a gumin. Meg mondjuk többen mondták (pl egy random orvos aki megállt, kiszállt, hogy jól vagyok-e; elég jól reagálták le az emberek a dolgot), hogy, nem épp a legbarátibb a kanyar. Ha szélesebb lenne nem lett volna baj, részemről meg egy gázfröccs faralás közben lehet kihúzott volna a bajból.

Most megvalósult a régi terv, hogy biciklivel (amit vettem pár hete) és tömegközlekedéssel járjak melóba, persze én nem épp így gondoltam, ráadásul megérkezett a kánikula is (30-33 fok), ebből a szempontból nem örömteli. A költözés is még időszerűbb lett így. Ami viszont nem az a mindenféle költséges bulik és utazgatások, 2500 dollárom volt az autóban, ez a végén hiányozni fog.

Fun fact így a végére: az autóm típusa, ugyebár LeSabre volt. Nemrég wikipediázgatva találtam ezt, ami rámutat arra hogy a sabre szó a magyar szablyából ered (ezt is jelenti), és bár a francia segítségével, de a magyarból került az angolba.

Reklámok

2009. április 20, hétfő - Posted by | autó | , , , ,

10 hozzászólás »

  1. Aztakurva! -ez nem tudom, hogy milyen közvetítőnyelv segítségével kerül majd át az angolba, talán valami auss o’ curve lesz belőle-. Jó, hogy jól vagy.

    Sztem jelentkezz a Pimp my ride-ba! Amúgy nem néz ki olyan szarul, csak a tető-nyilvánvaló okokból-. A javíttatást a magas munkadíj miatt nem javasolták?

    Hozzászólás Szerző: Robi | 2009. április 20, hétfő | Válasz

  2. Jó, hogy semmi bajod nem történt. Tanulság: csúszáskor sosem fékezni. Én ez kb 500e Ft kárán tanultam meg…

    Hozzászólás Szerző: Tibu | 2009. április 20, hétfő | Válasz

  3. ja, szerencsére nem lett bajod
    mondjuk én nem tudom mit tettem volna ugyanebben a helyzetben… lehet én is fékezek..

    Hozzászólás Szerző: ficzerepeti | 2009. április 20, hétfő | Válasz

  4. Jóvanázz. Az a lényeg hogy nem buktál nagyobbat. Azért ha bringázol el ne üttesd magad:-)

    Hozzászólás Szerző: imi | 2009. április 21, kedd | Válasz

  5. ja tényleg, még az kéne, hogy azzal is fejre ess 🙂

    Hozzászólás Szerző: ficzerepeti | 2009. április 21, kedd | Válasz

  6. Ha hál’Istennek semmi bajod… Ha így is úgy is adnak valami zsét a kocsiért a oncstelepen előtte iratkozz be egy olyan “hogyantorjukosszeazautotversenyzeskoben” amit a filmeken is latni, biztos jo a felgyulemlett mereg-energia leadasara, es foleg h utana lehet hogy a gumikat is elviheted. Szar helyzet mit mondjak… na … szova hajra Ors.

    Hozzászólás Szerző: Nándi | 2009. április 21, kedd | Válasz

  7. Bazzzzz
    Szerencse hogy nincs komolyabb bajod… Én is elgondolkodnék egyébként a roncsderbin, lehet hogy ott adnának korrekt zsetont a kocsiért…

    Hozzászólás Szerző: Hary | 2009. április 22, szerda | Válasz

  8. Jó, hogy így megúsztad, azért a fáradtság már komolyabb gondot is okozott. Szép ötlet volt a Google Street View 😉

    Hozzászólás Szerző: Adam | 2009. április 22, szerda | Válasz

  9. Ez nagyon durva… De azt nem gondoltam volna, h egy ilyen allapotu kocsit (behorpadt a teteje) nem eri meg javittatni. Mondjuk jobban belegondolva, nemtom, hogy lehetne ehhez hozzakezdeni…:)

    Hozzászólás Szerző: biliczsanyi | 2009. április 22, szerda | Válasz

  10. áló… meg kivancsiak vagyunk a folytatasra akkor is ha az osokkel vagy elfoglalva…

    Hozzászólás Szerző: Nándi | 2009. május 25, hétfő | Válasz


Vélemény, hozzászólás?

