Surfin' USA

California Dreamin'

Sportos

A sportban fontos a napi rendszeresség. Ez hétköznap mindenképp megvan a kora-délután esedékes munkaheji csocsó során. Én persze mindig nagyban dolgozok, amikor jön valaki, hogy  “meeting a hátsó szobában” vagy “ki kell próbálnunk ezt az új sikosítót” stb. Most persze mindenki rosszra gondol, de ne jelenjen előttetek a szivárvány minden színe, csak a fekete és a sárga. Ebben a két színben pompáznak ugyanis a tipikus amerikai Tornado csocsóasztal bábúi.

A legviccesebb a játék akkor, ha jön az arrogáns kollega, aki minden lövés előtt elsztorizza, hogy most de meg fogja alázni a kapust, ami be is jön neki, mer mi épp szétröhögjük magunkat a faszságain. Vagy épp nem, mert magát alázza egy gyökér lövéssel, harmadik esetben meg tényleg rendesen bevarrja. Amúgy a legtöbb embernek van vmi saját lövése, amit sokszor az ő nevével jellemzünk. Az egyik srác pl kéthete rendszeresen gyakorolja az öngólt, pedig amúgy elég jó kapus, így a rossz kapu felé lőtt labdát már csak egy “nice Kyle”-al jutalmazzuk.

Nekem az ellenoldalról egyenesen visszapattanó öngól volt a specialitásom, de már másolják és múlthéten ennek a típusnak már csak a felét lőttem én. Másrészt meg belejöttem támadó oldalon az átlókba, amiket ezekkel a bábúkkal precízebben lehet végrehajtani és mostmár cifrázom is. De a legjobb: hátul vagyok és meglövöm hátvéddel erősen a pálya szélén, mivel itt 3 kapus van a rúdon (persze egymástól távol) így normál védekezésnél a széleken is van egy amiről szépen bepattan a az ellen kapujába  a labda, ergo öngól. Nade ezt elnyomtam 3szor egymás után egy amugy elég jó játékos ellen is, szóval az első után már nem csak véletlen lövés volt részemről.

Persze nyilván nem csak ennyi a sporttevékenységem. Mostanában minimum heti kettő fallabda befigyel, de van hogy három. A 2 hónapja feltetetett húrom persze már el is szakadt, úgyhogy most a legdrágábbat választottam, munkadíjjal 42 volt (az olcsó 30, szal nem egetverő a különbség). Teljesen más világ ezzel játszani, kevesebb erőfeszítéssel gyorsabbat tudok ütni jó kontollal, de azért még meg kell szokni.

Egészen kezdtem is fejlődni, ahhoz képest mindenesetre biztos hogy mijen tudással kezdtem itt kint. Az első lépésemet ebbe az irányba ismertetném, mert egyrészt vicces (nevetséges), másrészt talán okulásul szolgálhat annak aki szintén próbálkozik eme sporttal. Szóval bár már 5 éve űzöm a sportot kisebb-nagyobb kihagyásokkal szarul fogtam az ütőt (és taps!). Kb két hónapja hívta erre fel a figyelmemet egy köpcös kb 50 éves faszi, aki ugyanúgy megvert mint bárki más a környéken.

Szóval az ütőt az ember a tenyere kiterjesztéseként alkalmazza, vagyis úgy fogod mint amikor kezet fogsz valakivel, nem pedig úgy hogy az ütőfelület merőleges az alkarra. Sztem amikor vki kezd és nem utasítják, akkor talán a normális fogással kezd, de ha hajlamos rá akkor rájön, hogy utóbbival sokkal erősebb (főleg fej fölöttieket) lehet ütni főleg kezdőként, amikor a labda eltalálása is nehezen megy. Az a vicc, hogy fonákot ütni nem is lehet a rossz fogással, de nekem nem sikerült rájönni magamtól hogy mindig azt kéne használni. További logikus magyarázatok a fogásokról és egyébről például itt és itt akit érdekel.

Mostmár az ütéseim egész szépek (sokat gyakoroltam amúgy egyedül is, meccsen nehéz ha túl nagy a különbség), nyertem is meccseket (nem sokat:). Persze így előjöttek más hiányosságok (pl lábmunka), amiknek a javításában már legalább mások is segítenek tanácsokkal, így hogy látják a fejlődést. Amúgy itt sokan 10 vagy akár 20 éve is játszanak, állítólag van aki naponta többször is szóval egy ideig örültem ha már pontokat szereztem.

Ezen kívül heti 1-2-szer kondizok is, meg kardio is kb kétszer, van hogy csak itthon az albihoz tartozó mini teremben. Feltolok a PSP-re egy filmet azt tekerek:) Így láttam pl ezt, aminek az IMDB-s pontozásával egyet is értek: semmi extra de volt benne egy-két zseniális jelenet (pl amikor várnak a lakókocsi körül bruce willisre – ha látta esetleg vki). Egyébként meg kondi közben stand-upot szoktam hallgatni, ami kívülről nézve is vicces lehet, amikor mondjuk fekvenyomás közbe elrögöm magam.

Ja meg nyomok néha Coopereket jelenleg konstans 7mph (11.2 km/h) sebességgel, ami nem ojan odabaszós, de a cél feltornászni fojamatos 8mph-ra 12 percig. Emléxik vki hogy gimiben mennyit kellett futni? Nekem vmi 18 kör rémlik az 5-öshöz a 150m-es Lovassy pályán (ez kb 8.5 mpgh lenne), vagy több volt annál?

szerk.: Hátha érdekel vkit, közben találtam ezt, ami kb a legértelmesebbnek tűnő cikk sport/mozgás/egészség témában, ever. Említi többek közt Cooper tapasztalatait alátámasztásként és az ő pontrendszerét (30 pontot kell összegyűjteni így hetente a megfelelő fittséghez és betegségek megelőzéséhez) útmutatásként. Ez a Cooper nagy arc volt amúgy, ő találta ki azt hogy aerobik meg ijenek.

2009. március 9, hétfő - Posted by | whatever | , ,

1 hozzászólás »

  1. Tetszett ez a bejegyzés, főleg a belinkelt oldalak tanulságosak. 😀

    Ami a lábmunkát illeti: futni kell. Ezt megmondtam volna már itthon is.

    A 8.5 MPG meg picit durva egy futáshoz. (OK, ez nem volt vicces.)

    Hozzászólás Szerző: bAtu | 2009. március 21, szombat | Válasz


Vélemény, hozzászólás?

