Surfin' USA

California Dreamin'

Az autóm és megvásárlása

Na erről már rég akarok írni, csak vártam fényképezőgépre meg lusta voltam.

Szóval nem volt egy gyors procedúra, végigpróbáltam pár autót. Sajna mindenképp kompromisszumot kell kötni, nem lehet egyszerre surfszállító is, könnyen manőverezhető, menő, megbízható, olcsó stb.
Ráadásul csak a végén jöttem rá, hogy én mennyire is szeretnék egy Mustangot, pontosabban, hogy még éppen lehet találni megfizethetőt is belőle (erre a lehetőségre korábban nem számítottam). De akkorra már kellett az autó a költözéshez, meg a munkához is feltétlenül.

Első héten jópár autót megnéztem, sőt kipróbáltam: 2db BMW-t, egy Lincoln Mark VIII-at, vmi tragacs Ford Thunderbirdöt és egy Buickot, amit végül megvettem.
Annyit még el kell mondani, hogy az amit a GTA-ban láttok az mind igaz! Egyik autót se fehér ember árulta, az egyik BMW tulaja egy vágottszemű mexikói volt vagy miafranc, ebből következően alig értettem mit beszél. (A legviccesebb az volt, mikor felhivtam autóügyben vmi déli származékot, hogy kérdezzek egysmást, de olyan gyökérül beszélt alig értettem és még volt pofája megkérdezni hogy én milyen nyelvet beszélek.) A T-birdöt egy aranyfogú fekete szerette volna eladni, aki amúgy jófej volt és egy nitróval turbózott 10 éves Camaroval járt. Autókereskedő volt na:) A Lincoln egy latino gyereké volt, aki mintha a GTA-ból lépett volna ki: kopasz, 3/4-es nadrág, laza ing stb. Közben kijött az anyja is és elkezdett spanyolul osztani hogy rossz helyre parkoltam, szóval megvolt a feeling.

1992 Buick Lesabre Limited
Ezt az autót is egy fekete autókereskedőtől vettem. Ő például tök jól beszélt, a telefonon nem is esett le, hogy fekete. Ráadásul nagyon rendes volt az adásvételnél, azt is elmondta, hogy mire nem figyeltem, mivel szophatnám be ha ő most szopatni akarna. Az autóhoz vannak javítási számlák sőt még az eredeti kezelési útmutató is, nagyon tanulságos:) Na néhány kép:

my first car

my first car

Hozá illő pólóval:

G

G

Van néhány kopott rész sajnos, ezeket cool 🙂 matricákkal fedem el:

Surfs Up

Surf's Up

Hiányzó festék pl itt, ezt mostmár egy California zászlaját ábrázoló matrica fedi:

a tanksapka meg metál |,,|,

a tanksapka meg metál |,,|,

Igazi amerikai autó a luxus fajtából (Limited version ugyebár), 3,8L-es motorral és nyilván automata váltóval. Ez utóbbi igen kényelmes találmány, karöltve a tempomattal (szintén minden autóban van) igen jó kombót alkotnak. Manuális váltóval pl San Franciscoban a meredek utcákon nem tudom, hogy lehetne közlekedni (Buhim utca smafu ezekhez képest), ráadásul legtöbbször STOP van minden kereszteződésben.
A kényelemhez hozzájárul még az is hogy minden elektronikus: ülések, antenna, ABS, fasza hangrendszer (amit bővítettem egy kazetta-adapterrel mp3 hallgatás céljából), valamint ott van a kétzónás légkondi (92-ből!) stb.
Van benne egy ilyen trükk is – ami visszatekintve a korábban látott megoldásokra lehet, hogy csak nekem új – hogy a középső visszapillantót lehet állítgatni éjszaki és nappali üzzemmód között. Az éjszakai annyit tesz, hogy kicsit följebb pöccintem és így először a fény átmegy egy féligáteresztő tükrön és jóval kisebb intenzitással vetül a szememre, nem rossz dolog.
A hátránya, hogy ugye keményen fogyaszt: már az újkorára megadott, szintén nem alacsony értékekkel (városban 13L országúton 8,4L 100-on) se igazán lehet számolni. Előzetes megfigyelésem alapján a vegyes fogyasztása (főleg város, az autópályán is soxor dugó van) 13L-re jön ki, ami mondjuk itt még elviselhető ugyanis a 68 literes tankot kb 30-35 dollárból tele lehet nyomni.

(Belsejéről elfeljetettem a képeket, majd lehet videt is csinálók, milyen szépen világít induláskor)

Azt viszont megmondhatná vki, hogy jobb-e és ha igen mitől a motorfék használata fogyasztás szempontjából? Én úgy okoskodtam, hogy ha meg van az adott v1 sebességed és v2-re szeretnél lelassítani akkor tökmind1 hogy lassítasz, nem?! Teháthogy semmivel se jobba a motorfék egy okosan használt normál féknél.

Reklámok

2008. november 12, szerda - Posted by | autó | ,

8 hozzászólás »

  1. ez a tükör lehet már a régi Daciákban is volt 🙂
    a motorfék meg azért jó, mert az alapjáratot nem teljesen önmagától kell tartania a motornak, hanem a kerekek is besegítenek egy kicsit
    ez az én elméletem
    meg ezt bizonyítja a pillanatnyi fogyasztásmérő is, bár ez nem biztos, hogy bizonyítéknak vehető

    Hozzászólás Szerző: ficzerepeti | 2008. november 12, szerda | Válasz

  2. Igen az állítható visszapillantó az már a Corsánkban is volt. És szerintem a ti autótokban is csak lehet még nem használtad!

    Hozzászólás Szerző: MAtyu | 2008. november 12, szerda | Válasz

  3. hát könnyen lehet

    peti: ez nem tunik nagy hujeségnek

    Hozzászólás Szerző: Örs | 2008. november 12, szerda | Válasz

  4. Beszélj már értelmesen: a fogyasztást MPG-ben mérjük.

    Hozzászólás Szerző: bAtu | 2008. november 13, csütörtök | Válasz

  5. najó, de azt kevesen értik meg, igy egyszerübb, nem kell sznobolni

    Hozzászólás Szerző: Örs | 2008. november 13, csütörtök | Válasz

  6. Jaja, itt vannak primitív alkoholisták meg falusi rokkbajnokok is!
    Szép kis verda! Bazeg, ezek az amik néznének egy nagyot, ha megjelennél az országúton 70nel döngetve egy zasztavával vagy egy UAZzal :D:D!

    Hozzászólás Szerző: Dave | 2008. november 13, csütörtök | Válasz

  7. Ez nem sznobolás: szerintem az MPG (Miles Per Gallon) az egyetlen dolog, amit értelmesebben számolnak a helyiek, mint mi odahaza. Kit érdekel, hogy mennyit fogyaszt százon? Az az érdekes, hogy x gallonnal/literrel hány mérföldet/kilométert tudsz elmenni.

    Hozzászólás Szerző: bAtu | 2008. november 15, szombat | Válasz

  8. Munkatársam épp tegnap vett egy BUICK-ot. (Egy másik munkatársamtól.) Elég fullos, bőrüléstől kezdve a duál klímán keresztül az automata lámpáig minden van benne.

    És nem is volt drága. 2 Accordnyiba került, ami azt jelenti, hogy harmadannyi, mint egy 8 éves Z3.

    Hozzászólás Szerző: bAtu | 2008. november 15, szombat | Válasz


Vélemény, hozzászólás?

